Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Monday, August 22, 2011

I've resigned!

Hye readers :) Everything is gonna be okay everyone? Yeahh, sounds good :) Okay peeps! Sudah lama tak bercerita panjang kan? So, hari ni aku nak story pasal kerja aku. Now, aku dah berhenti kerja. Atas alasan, aku malaih nak kerja. haha Actually aku berhenti sebab lepas raya kan aku kena berkhidmat untuk negara. So, aku kena la tunaikan tanggungjawab aku. Lepas tu aku nk sambung study pulak. Nak tak nak, aku kena berhenti lah. Aku berhenti awai sikit sebab nak buat prepare-ration untuk raya ni kan.. banyak benda nak kena buat. Itu ja sebabbnya aku berhenti. Tapi disebalik tu aku ada rasa sakit hati sikit la kan. Let me tell you! Aku dah lama rancang nak berhenti sebelom raya. Dah lama dah aku atoq semua ni. Then tiba lagi empat hari aku nak berhenti. Aku habaq dekat ex-boss aku. Perbualan aku dengan ex-boss aku.


Aku: Kak Y***, Koko nak cakap sikit nih.
Ex-boss: Ada apa Koko?
Aku: Ermm, koko nak brenti keja dah.
Ex boss: bila?
Aku: 23 haribulan ni.
Ex boss: Awat tak hbaq awai
Aku: Baru rancang ja. (aik? tak ckop awai ka?hehe)
Ex-boss: Sepatutnya kena hbaq 3 bulan sebelom. Nanti Kak Y*** bincang dengan Kak E***(big boss)
Aku: ? ? ? (3bulan sebelom? keja kerajaan pon tak macam tu der. haktuihh!)



Setelah tamat perbualan, kami pon pulang. Sebelom tu, aku kena tunggu Kak F****, bos number dua. Kakak kepada Kak Y***. Kak E*** mak depa dua nih. Buleh paham kot noo? Aku tunggu nak amek gaji kat dia. Masa bagi gaji tu kak F**** ada tanya aku. Koko nak brenti bila? I guess kak Y*** call dia kot tadi pasai aku nak berenti keja. Then aku jawab la macam biasa. Dia suruh aku brenti 28.8 sebab sekali harong dengan semua pekerja. Cuti raya. tapi aku tak mau. Aku bagi la alasan ada hal family. Then dia kata dia nak balik bincang dengan mak dia dulu.

Keesokannya, aku bangun dari tidoq. nak p makan sahur. Then aku tengok handphone. Ada massage. Aku tengok ex-boss aku text cakap 'Koko, esok koko tak payah mai keja dah okay. Kak Y*** bagi berhenti. Jaga diri elok-elok. Selamat maju jaya dan selamat hari raya.' Tersentap aku baca text ni okay. Aku tak paham kenapa dia nak buat macam ni. Kalau ya sekali pon tak suka. tak boleh ka tunggu sampai 23.8 ni. bukan lama pon lagi berapa hari ja. Nampak sangat dia tak puaih hati. Aku tau dia rasa tercabar bila aku bersuara nak brenti keja. Dia nak semua orang tahu yang dia buang aku kerja bukan aku yang nak berenti. Tak boleh terima hakikat lettew. Yess! aku sangat paham dengan perangai dia! Sepanjang aku kerja 7bulan 3hari dengan dia nih. Aku dah muak dengan kelaku dia. Seriously aku tak pernah jumpak bos yang macam dia nih. Perangai tah apa-apa. Tak matang dan tak professional langsung. Sorry kalau aku mengutuk hang! Dalam kerjaya dia sekarang bagi aku walaupon dia dah ada butik. tapi dia masih belom berjaya. Why aku cakap macam tu? Walhal aku baru lapan belas tahu? Tak mampu ka budak lapan belas tahun ni nak bersuara?



Bila mai masalah dengan customer. Semua lempaq kat pekerja. Dia lari dari nak kena settle. Setiap kali kalau customer nak cancel booking. Then dia akan suruh kami jawab dekat customer bahawa duit deposit tak boleh pulangkan balik. Dalam erti kata lain, duit tu diBURN! Dia dah lari keluaq p mana dah. Tinggai la pekerja ni terkontang kanting nak kena jawab dengan customer. Bila customer tu call tak berani nak angkat! Then buleh pulak call kami balik tanya pasai customer tuh. Ada sampai customer mintak number kami lah nak berurusan. Ada jugak sampai berperang dengan customer disebabkan duit deposit tu. Buat cari musuh ja. Kalau aku, bagi balik ja lah duit tuh. Tak rugi apa pon. Dia ni malaih skit hampa tau.haha bukan pernah p buat pelamin. Hala, penat kot keja tu. mana boleh buat keja berat-berat nih. Tak main la buat kerja berpeluh-peluh ni. Kalau dia tengah menjahit tuh. Gunting depan mata pon suruh kami hat dok belakang nih p sua depan hidong dia. Punya la malaih nak bangun cari sendiri. Ada satu tahap tu, dia sendiri nak menjahit pon kami kena boh benang siap-siap kat dia nah. hahaha Tak tau lah.. Semua benda dalam hidup dia, semua orang kena habaq. Tak boleh guna akal fikiran tu langsung. Nak bergantung dengan orang jugak. Semua benda dalam life dia nak kena tanya orang. haiyooo! See, buleh nampak kan dia macam mana.Dengan pekerja sendiri pon dia mengumpat. Ingat aku tak tau ka? ada hari dia suka mengumpat customer jugak. Bab nak kondem orang cukup terbaik dia! Maklom la, dia perfect! Tegoq depan-depan tak berani. Kalau nak tegoq kesalahan aku ja, mesti suruh pekerja sorang lagi. Dia tarak berani arhh cakap depan-depan. Dia habeh kuat nak habaq kata dia tengah marah tu, dia akan bebai bebai then hempok hempok barang. haha. sikit aku tak goyang! Kadang-kadang aku protest gak dengan dia. haha Aku p kerja lewat arh.. kadang-kadang men game bukan buat keja pon.haha :P Boleh stress kot keja situ lama-lama. Perangai dia serious macam budak-budak. Dia punya la kedengki kat aku. Usaha la panggil pekerja sorang lagi menyembang dengan dia kat depan. Aku dok tercorok kat belakang nuh. Dia lebih rela pekerja sorang lagi tu tak buat kerja. Punya la nak bagi aku sakit hati. Kadang-kadang aku dok menjahit sorang-sorang. Yang dia nih dok ajak pekerja sorang lagi tu jahit baju kat depan dengan dia. Sorry babe, aku sikit tak jealous! haha Whatever ^_^

Dia jeneh tak boleh kita lebih dari dia. haha sebab tu lah pekerja dia sampai sekarang tak boleh make-up lagi. Walhal benda tu senang! Dia yang tak pernah nak bagi peluang. Lepas tu boleh dok buat persoalan kerja brapa lama dah tapi tak boleh nak make-up pengantin lagi.. padahal takot pekerja dia make-up lagi cantik dari dia make-up. Stg tak dapat pujian la hampa pon..*wtfakk!

Eh eh, ada satu tahap ni kan, aku macam terasa gila arh.. Pagi tu aku mop lantai. Then lantai tu penuh buih. Dia suruh aku lap bagi hilang sabun. Aku pon mop la dengan ayiaq biasa. Lepaih tu, dia p jalan kat lantai tuh. Sekali dia nak terjatuh daaa.. lepas tu dia dok bebai sorang-sorang dia. Balik tu dia p mengadu kat mak dia kata aku nak BUNUH dia!!! serious aku tersentap gila kot dengaq. Bukan jatuh lagi. Nak terjatuh ja pon. Aku tau dari geng-geng butik cawangan satu lagi. boleh noh dia kata macam tuh. AKU BUNUH SUNGGOH SAT G KOT!! erghh!



*Ni aku first make-up. Lepas tu dia tak suruh make-up dah.

*bersama ex-BIG BOSS :) yang pegang mineral tu. 

ex-BOSS kedua dan ex-BIG BOSS (duadua pakai topi)
Maaf, ex-BOSS aku yang sebenaq tadak dalam list nah..













*Semua ni perkerja. Gabungan dua butik! Semua boleh masuk kepala. You guys rock bebeh!
Kenangan buat pelamin dengan hampa semua memang best. Walaupon sampai dua tiga pagi dan penat tapi tetap sempoi! Dimasa akan datang semoga berjumpa lagi :))


No comments: