Scrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace LayoutsScrolling Glitter Text Generator & Myspace Layouts

Monday, September 27, 2010

Raya di Kampong Orang!

ngPengalaman Beraya di Kampung Gulau, Sik..
Aku, ibuku, ayahku dan Makcik Ani beraya di kampung pendalaman pda hari raya kedua...Pengalaman yang tak pernah aku alami dari lahir sehingga sekarang. Aku sangat bersyukur kerana hidup aku sekarang sangat 'OKE'. Melihat kehidupan mereka, sangat menyayat hati.

Rumah pertama: rumah dia tepi jalan.. rumah dia oke dari kwn2 dia yang lain. tapi bumbung rumah dia hanya berbekalkan atap nipah.. kalau timpa dek hujan lebat tu, tak ka basah? aku perhati sekeliling rumah dia... Dia mempunyai ramai adek beradek, ni aku nak cerita pasal kakak dia. Semasa dlm perjalanan nk smpai rumah dia, aku terdengar mak dan makcik aku bersembang.. kakak dia ni mcm xberapa 'sihat', i mean kakak dia mcm disampok jin... aku tataw lah betol ka dak.. oke, smbung cerita.. kakak dia bercakap sorang2 kekdang.. bkn gila tapi mcm dia tgh bersembang dgn seseorg.. then aku perhati dia.. then dia terperasan yg aku baik punya dok usha dia... Aku pon senyum lah... dia usha aku lama gila.. nek seram aku dibuatnya.. then dia bersuara; ni nama sapa? erkkk...aku pon jawab la; Syahirah...(smbil tersengih) skali lagi dia tnya; ooo, duduk mna? aku kata dok kl..hehe(tipu sat) then dia tnya lgi nama apa, dok mna..byk kali dia tnya soklan yg sma..Tiba2 dia kata; bekenan la kat syahirah ni... T_T aik?? errr..hehe( aku sengih) mak aku menyampok; bekenan ka kt dia nih? dia jwb, hala... dya kata aku mcm ***** dan ****** haha x leh mention kt sini, st g hampa kata aku prasan plak.HAHA. Ayah dia crita kata dah 3 tahun dia jadi mcm tu..syg kn, dia ni msa sekolah dulu.. pndai kot! semua straight A. dia la dulu harapan keluarga. Mcm2 tawaran yg org bg, siap bg baucher, cheque dan duit utk dia smbung blajaq. start nk smbung blajaq, tetiba dia jadi mcm tu.. kata ayahnya: berubat byk tempat dah tp still x dak kesan.. byk2 berdoa lah..
'tak dan nak snap pic'

Rumah Kedua: ohh! pity ;( tgok kedaan rumah depa.. tak sangka.. Perjalanan rumah dia sgt mencabar, dah serupa masuk program jungle treckking dah aku rasa. Parking kreta kat bawah... then nek bukit..agak penat r..dah r lama x buat fitness. then turun bukit.. HAHA. yg x tahan dgn berbekalkan wedges aku hat 3inci stengah tu, menjunam aku nk turun bukit.,  terkencing aku dibuatnya! haha..mcm ketam berjalan..mengiring jaa.. then smpai la kat bawah plak.. terdapat sungai kecik disitu.. agak cair pipi merah i taw! redah pulak, sib bek ada buluh2 tu depa buat titi.. selepas itu, naik tangga pulak.. tangga tu srupa nk nek tangga kat titi hatun tu hampa taw (ceh! buat terok) hahaha..tobat cayiaq make up aku..jenoh touch up balek. CAKKK! da sampai... udara yang nyaman.. rumah dya betoi2 dlm hutan.. agak jauh r dari kawasan luar nu...tandas dan tmpat mandi tak ada.. depa just mandi kat sungai yg aku jumpak 1st2 tu ja. kalau senak perot..ermmm no komen lah! Tuan rmh jamu bihun sup.. sumpah sedap! nanak lagi? hehe.. rmh depa xdak elektrik.. aku peloh berceqau dah kot.. mcm mandi ayiaq terjun dah.. sembang2 sat, (xdk la sat sgt) then kami berangkat ke rumah ketiga.. iaitu rmh terakhir... ;)

bihun sup sedap..nyum..nyumm

the makcik-makcik yg sporting!


Rumah ketiga: rumah ni kami stay lama siket..hehe. lawak gila masa nk smpai rmh dya ni. aku, mak aku dan makcik ani dah x tahan nak tershishi HAHA. then kami searching toilet.. mana la toilet ni.. then mak aku jumpak dah toilet tepi rmh dya.. toilet mcm toilet kampung la.. tandas and tmpt mndi asing.. mndi kat telaga nuuu..dilindungi dgn kain-kain sekeliling telaga tu. Kami semua x berani nk shishi dlm tandas sbb tgok rupa tandas tu mcm nk runtuh..takut klu2 tgh shishi. tiba2 runtuh.. erkk? x ka free show namanya?? mula2 mak aku,hehe dya suh aku jga kain tu takut terbang pulak.. haha makcik ani aku tu suka usik.. dya buat2 nk skodeng mak aku..KAHKAHKAH.. terjerit-jerit mak aku suh pandang tempat lain.. HAHA... my turn.. sama jugak..depa dok kacu.. ermm then selelsai, kami masuk dlm rumah.. sembang2 dgn ayah dan adek2 dya.. dya ni xsusah sgt mcm yg dorang td nu.. rmh dya ada lektrik.. astro pon ada.. kira oke la tu..tapi takut la dok atas rmh dya.. cm goyang2 ja.. kat rmh dya ni byk dusun buah-buahan, so tanpa melengahkan masa.. kami semua serbu la dusun dya (wah, excited der!) 1st, kait buah dokong..wahhh meriah gila buah2 kat atas pokok tu..then p serbu pkok rambutan plak.. yang ni lagi aku geram.. nmpk merah ja buah2 dya.. HAHA tp yg syok nya.. depa dok susah payah kait buah, aku tlong kutip kat bawah tapi, aku mkn bkn simpan dlm plastik pon.. bagus dak aku? HEHE.. then kait buah langsat.. ckop dah kot? sat g tuan rmh hingaq plak..HAHA.. lepas tu lepak2, chill2 kat dlm rumah.. tenangkan hati semua dlu.. then balek...! wahhhh! pengalaman yang x ley dilupakan... i will miss that moment! (hg buat terok koko!)
sempat pose : by my mom
Mak dok potpoet2 tapi dya x mai kait buah skali. dok c tu pegang fhone then snap pic HAHA

lastly, aku pon join dya HAHA
nampak dak depa sibuk mengait? haaa time ni la aku dok sentap rambutan ;)

nmpk my mom dak? ada srupa tarzan dak? hehe

p/s: aku bersyukur dgn apa yang ada ada

No comments: